Nový mob?

Tento příspěvek obsahuje SPOILER! Týkající se nového moba v nadcházejícím Adventure updatu. Celý článek po rozkliknutí. Ti co si nechtejí kazit překvapení, ať raději na nic nesahají a počkají si na nový update.

SPOILER!

A Notch pravil:

Vyvolat v hráčích strach je jednoduché. Ovšem udělat to způsobem, který hráče nefrustruje a neotráví je o dost těžší. Shledal jsem to fascinujícím. Který druh strachu je zábavný a který už ne?

 

Jedno z největších designových rozhodnutí v Minecraftu je to, že všechny (tak dobře, většina) negativní věci, které ovlivňují svět nebo hráče se stávají poblíž hráče a měly by mu být jasné. A právě kvůli tomu vybuchují creepeři pouze v blízkoti hráče a proč se oheň po určité době přestává šířit. Souvisí to s tím, že nemám rád nepořádek v herním designu, kdy hráč nemůže vědět a ani nemá šanci zjistit, které rozhodnutí je správné. Nechci penalizovat hráče za věci, které nemůžou ovlivnit.

 

Minulý víkend jsem začal pracovat na novém mobovi, protože mě štval můj pomalý postup na částech kódu pro vesnice. Z nějakého důvodu jsem se proto rozhodl udělat strašidelného moba. Je temný, má dlouhé a štíhlé končetiny, pohybuje se velmi pomalu a je schopný zvedat a přesouvat bloky. Chtěl jsem, aby jej bylo možné vidět jen z dálky a abyste se jej báli, ale když jsem pak hru vyzkoušel, choval se jako obyčejná zombie. Byl tam zřetelný rozdíl mezi jeho strašidelným vzhledem a jeho zcela nestrašidelným chováním. Ve chvíli, kdy jsem zvýšil jeho rychlost a poškození, které je schopný udělit, stal se z něj tužší protivník a já jej začal respektovat. Ale nebyl vůbec strašidelný ani děsivý.

 

Tak jsem se trochu zamyslel nad tím co vlastně slovo „strašidelný“ znamená. Došel jsem k závěru, že je to více o tom předcházet tomu, aby se něco stalo než o tom smiřovat se s věcmi, které se už dějí. Pokud víte, že se může stát něco špatného, pokud něco špatně uděláte, začnete přemýšlet nad tím co děláte a to může věci udělat strašidelnějšími.

 

Udělal jsem jej tedy pasivním dokud se nepodíváte přímo na něj. A bylo to děsivé. Najednou jsem mohl dojít přímo k nim (jsou tři metry vysocí) a po očku je sledovat jak přesouvají své bloky po okolí. Ve chvíli kdy jsem se však podíval přímo na ně, zaútočili. A když píšu „přímo na ně“ tak myslím přesunutím křížku přímo na ně. Můžete je vidět na vaší obrazovce a dívat se na ně v reálu, ale jakmile se na ně podívá váš herní charakter, boom.

 

(Nové varování, přichází část s tím co OPRAVDU budou ty potvory dělat. SPOILER!)

A stejně to bylo víc děsivé než strašidelné. Bylo to jako lekačka ve filmu. Víte, že se to může kdykoli stát, ale když se to konečně stane, stejně vás to trochu poleká. Chtěl jsem něco více psychologického. Takže abych opravdu oživil nápad, že zírání na ně není dobré, nastavil jsem Endermany tak, aby se zastavili a otočili na hráče když se na ně podívá. Dokud se na ně budete dívat, budou stát naprosto nehybně a zírat přímo na vás. Jakmile se ale podíváte jinam, rozběhnou se (velmi rychle) proti vám.

 

A také se umí teleportovat. Pokud jsou příliš daleko na to, aby se k vám dostali v krátkém čase, každou vteřinu se teleportují. Pokaždé se pokusí teleportovat na místo které vidíte. Nechci hráče příliš zmást, aby věděli co se děje.

 

Ve chvíli kdy zaútočí víte, že to byla vaše chyba. Pokud se na některého z nich omylem podíváte, můžete se na ně dívat dále, abyste přišli na to jak se s ním vypořádáte, ale zároveň víte, že ve chvíli kdy se na něj přestanete dívat, velmi rychle vás dostihne.

 

A to, mí přátelé, je děsivé. Možná příliš děsivé.

 

https://lh4.googleusercontent.com/-a8C2clU8L8Y/Ti7odj_JD9I/AAAAAAAACwA/5NvW4BU0okM/s912/2011-07-26_18.14.06.png
Obrázek Endermana

Ti co dočetli poctivě až sem se ochudili o jedno z nejzajímavějších (a nejděsivějších) překvapení. Možná to některým z vás ušetří prvotní šok. Však infarkt může dostat někdo jiný.

Co si myslíte o novém mobovi zvaném Enderman? Budete odteď hrát na „peaceful“ a bát se každého štěknutí vašeho věrného psa? Nebo se neohroženě postavíte každému Endermenovi, který vám bude stát v cestě i mimo ni?

A originál pro lidi, kteří nejsou spokojení s překladem najdete zde.

Přihlásit se...

Zapomenutéheslo ?

Registruj se u nás!