Rozhovor s Notchem o Minecraftu část druhá – „Adventure“ update

Jak  jsem slíbil, tak plním a nyní Vám přináším přeloženou druhou část rozhovoru s Notchem, který se bude zabývat očekávaným 1.8 updatem – tak si to užijte!

 

IGN: Hráči PC bety Minecraftu horlivě očekávají „Adventure“ update – vypadá to, že se s novým updatem výrazně změní herní mechanika a celkový zážitek ze hry. Proč si myslíte, že je právě teď nejvhodnější čas na vydání takto velkého updatu? Bylo vždy v plánu vydat takto velký update?

Notch: Vždy jsem chtěl, aby byl  Minecraft komplexní herní zážitek i přesto, že to v podstatě bude „sandbox“. Poslední dobou, updaty, které byly vydány, neobsahovaly tolik nových věcí – crafting systém, nekonečné světy, bouřky – to vše jsem přidal téměř z rozmaru. Abychom byli schopni hru dokončit  v daném termínu, musíme posunout hru na vyšší úroveň a přídat nové herní prvky.

Samozřejmě, že tu vždy budou hráči, kteří tolik nekoukají na herní prvky, takže nový update bude obsahovat kompletní Creative mód, kde máte přístup ke všem kostkám, budete nesmrtelní a dokonce budete umět létat. Budete dokonce mít možnost vytvořit creative mód uvnitř Survivalu a nastavit, jací hráči tam budou, aby se mohli Modi orientovat na mapě a lépe se vypořádavat s griefingem. (pozn. překl. U této věty si nejsem jistý významem, neberte ji tedy jako relevelantní zdroj.)

 

IGN: Můžeš poskytnout více informací o NPC vesnicích? Jak moc budou velké? Co budou dělat NPC? Budou žít v domech? Budou poskytovat nějaké služby? Pokud ano, jaké? Můžete je zabít a ničit jejich majetek? Je nějak omezený počet vesnic v něčím světě?

Notch: Rád bych tyto informace uchoval v tajnosti, prozradím jen to, že se můžete rozhodnout, zda-li je zničíte, nebo jim pomůžete.

 

 

IGN: Farmaření se v novém updatu rozšíří o nové možnosti – jaké budou? A můžeš nám prozradit, jak bude pracovat funce náhodných dungeonů?

Notch: Přidali jsme do hry meloun a umožnili jsme, aby se daly dýně a melouny pěstovat. Oba mají hlavní stonek, který pomalu roste do maximální velikosti. Poté okolo stonku vyroste ovoce, pokud již není jedno vedle.

Náhodné dungeony budou součástí terénu a rozhodně budou obsahovat něco, co stojí za jejich průzkum. Je pravděpodobné, že první Boss monstrum se vyskytne v dungeonu, ale tak daleko ve vývoji ještě nejsme.

 

IGN: Je nějaký datum, kdy vyjde update? Prozradíte nám ho?

Notch: Dáváme si načas s vydáváním, abychom si update „vypiplali“. Je tu skutečně mnoho testování a nutných brainstormingů, takže datum vydání je poměrně vzdálené. První veřejná hratelná verze bude na našem stánku v PAXu (pozn. překl, – PAX je něco jako E3 a bude se odehrávat 26-28 srpna). Poté upravíme update podle odezvy a vydáme.

 

IGN: Jak se připravujete na vývoj Minecraftu v příštích šesti měsících? Menší důraz na budování a naopak větší zacílení na boj a průzkum?

Notch: Bude kladen větší důraz na průzkum a boj, více důvodů proč znovu dělat staré věci jako je rybaření a farmaření. Dále přidáme možnost dělat si svoje zvířecí farmy. Ve stejný čas vydáme podporu pro módy a doufáme, že se objeví mody, které dodají hře na síle.

Zhruba měsíc před finálním vydáním budeme Minecraft „uklízet“ jak nejvíc můžeme, odstraníme bugy, glitche, ale zábavné chyby ponecháme, poté to vše oslavíme se svými fanoušky na MineConu.

 

IGN: Byli byste ochotni prozradit něco ze statistik hráčů – co hráči nejvíce staví? Je tu nějaké chování, které vystupuje z řady? je tu něco, co by jste si přáli, aby lidé dělali častěji? Jak moc se stará komunita Minecraftu přihlašuje i v roce 2011?

Notch: Jsme příšerní v sledování statistik a grafů a tak nevím odpověď na většinu z otázek. Vím jen to, že lidé, kteří se přidaly velmi brzo se mnou komunikují dodnes. Nevím, jestli stále hrají, ale většina lidí se  stále o Minecraft zajímá.

 

Tak, to bylo všechno. Opět prosím napište do komentářů hodnocení překladu, atd.. a rozhodně napište, zdali byste chtěli, abych přeložil informace o různých modech.

Akordeon3

Přihlásit se...

Zapomenutéheslo ?

Registruj se u nás!