Budoucnost Minecraftu

Minecon nám přinesl mnoho informací o budoucnosti Minecraftu. Hru čekají velké změny, bude se totiž pomalu předělávat, aby z ní byl jeden velký a snadno pozměnitelný plugin. Původně se čekalo, že příští verze bude mít jen změny v redstone, ale jak se ukázalo, Mojang má velké plány s Mod API. Jednoduše to znamená, že si budeme moci upravovat hru a stahovat všemožné pluginy a mody bez zbytečného hrabání v souborech. Chcete například hrát bez creeperů nebo nové bloky? To bude otázka jen několika kliknutí.

Nejdříve bylo vydání 1.5 naplánované na Nový rok, ale vzhledem k malému množství času bude tato verze vypuštěna až někdy během ledna.

Redstone

  • Většina redstone obvodů se upraví.
  • Například BUD switch a jeho chování bude změněno, ale asi ne úplně odstraněno.
  • Síla redstone signálu bude podstatná. Sílou je myšleno slábnutí signálu od zdroje, kdy kolem patnáctého bloku zaniká.
  • Některé bloky se nespustí, pokud bude redstone signál slabý.
  • Časování tlačítek a podobných věcí bude možná pozměněno.
  • Bude přidán „Capacitor block“ (neoficiální název), který se dá nastavit a funguje jako repeater, ale spustí se jen při určité síle signálu.
  • Možná přibude blok, který dokáže přemístit předměty z truhly do truhly nebo do vozíku s truhlou a naopak.
  • Druhý možný blok je senzor světla, který vytváří signál, jehož síla závisí na intenzitě světla.
  • Nášlapné destičky, které se spustí jen při určitém zatížení.
  • Pravděpodobně další využití pro zámek na repeateru.
  • Aby výroba nových bloků dávala větší smysl, bude možná přidána další ruda, která se bude nacházet v Netheru.
  • Mnoho redstone oprav.

Vozíky

  • Spolu s nakládáním a vykládáním předmětů budou prý další využití pro vozíky s truhlou.
  • Možná nové typy kolejí, například automatické vyhození hráče a mobů z vozíku.
  • Detector rail, které vyšlou signál jen při určité váze vozíku s truhlou.
  • Možnost spojovat vozíky k sobě, které táhne vozík s pecí.

Engine

  • Bude přepsán engine hry, takže očekávejme pořádnou optimalizaci – větší FPS a méně sekání.
  • K tomuto se docílí také tím, že většina práce, kterou klient vykonává, se převede na stranu serveru.
  • Lepší využití OpenGL.
  • Podpora pro textury s většním rozlišením.
  • Všechny bloky mohou mít animované textury.
  • Textury budou v souborech hry více rozdělené a tím pádem přestanou nynější texture packy fungovat.
  • Žádné plány s podporou HD skinů.
  • Dinnerbone se znovu pokouší opravit a vylepšit světla, která bohužel v posledních snapshotech selhala.

Jiné

  • Žádný nový mob není plánován.
  • Možná ohňostroj na Nový rok.
  • Jedním z nápadů bylo očarovat papír, na který se enchant zapíše, a následně použije s předmětem na kovadlině. Toto by bylo ale velice drahé a není úplně jasné, zda to bude do hry přidané.
  • Možnost změnit velikost ohnivých koulí ghasta přes některé programy.
  • Možná netherbrick slaby.
  • Možná trochu pozměněný bojový systém a možnost přidat bod na mapu (waypoints), ale to bude spíše záležitost Mod API.

Mod API (nebude v 1.5)

  • Mod API umožňuje změnit prakticky všechno ve hře.
  • Přidávání, odebírání a editace mobů, bloků, fyziky, animací a mnoho dalšího.
  • Vzniknou oficiální stránky s forem, návody apod.
  • Mody se budou stahovat přímo v klientu při zapnutí.
  • Mod API bude přímou součástí hry, takže často nebude potřeba Bukkit, který nemá tolik možností.
  • Pokud hra prodělá update, většina modů/pluginů by měla stále fungovat, ale je těžké toho docílit, takže se jich vždycky pár najde, které kompatibilní nebudou.

Přihlásit se...

Zapomenutéheslo ?

Registruj se u nás!